Puutarhurointia ja auringon ottoa. Khuumaa hot hot..  Pyhä juusto kun oonkin ruskettunut. Aloitin puutarhurin/hyötykasviviljelijän urani tänään ökyrivarin aurinkoisella pihalla. Samalla sain aurinkoa kun ei ollut päällä kuin risaset shortsit, lippis ja kumitossut jalassa. Kokosin ruuvarilla ja käsilläni viljelylaatikon. Laitoin multaa sinne kun olin ekaksi kantanut raskaat multapussit. Mutta se ei ollut minulle. Tai pelkästään minulle se viljelylaatikko.

Laitoin sitten yhteen pienempään puulaatikkoon kasvamaan valkosipulia. Kyllä vain ja lisäksi ostin itselleni silpoydinherneiden siemeniä. Tätä täytyykin miettiä. Kasvavat aika korkeiksi ja niin minnes ne sitten laittaisi? Tarttee tilaa ja tukia...silpohernetukiaisia. Kasvatuslaatikkoon tulee lamopinaattia, persiljaa, yrttiselleriä..Retiisejä? Ei mun favorittii mutta eipä oo mun kasvatuslaatikko eikä siemenet. No ehkä minäkin sinne voin jonkun oman taimen laittaa.. jos tilaa on. Tai sitten useisiin ruukkuihin. Niitä pitäisi riittää. Muuten tässä vaan auttelen ja opettelen samalla hyötykasvipuutarhan laittoa. Tulevaisuutta varten?

Nuo lamopinaatti ja persilja kiinnostavat. Voin koklata niitä jos niitä mulle lahjoitetaan. Minä kasvatan mun metodeilla katsokaas.. no jaa puutarhurin kirjaa vilkaisten. Herneet on mun..mun omani. Noo kohta tulee lisää multaa ja homma jatkuu. Todennäköisesti istutuskin. Kaikki mitä voi tähän vuodenaikaan istuttaa istutetaan.

Vain hyödyllistä kannattaa kasvattaa.. muut kasvavat itsekseen. Hah tarhurimatin motto. Lisäksi tuon naapurin tontin kaadetuista puista pitäisi mennä pätkimään takkapuita ja ottamaan viimeiset valokuvat tuosta sydäntä lämmittävästä, mukavasta, vanhasta valkoisesta puutalosta joka joutuu puskutraktorin alle. Eipä siinä kyllä mitään säilytettävää ole niin huonossa kunnossa. Asia olisi toisin jos se olisi kunnossa of course.

Katoavaa..historiaa.. kaikki katoaa..kukat ja vihannekset katoavat jos eivät itsekseen niin jonkun suuhun. Huomenna pitäisi laittaa tukipuut supersize -maalaukseen. No 122 cmx200cm. Tulee pompejin seinämaalaukset,mytologia ja hmm antiikin bileet ja paheellisuudet aiheeksi. No tämä on vielä harkinnassa. Mutta jotain saakelin syntistä ja pakanallista juttuu..se on varmaa.Lisäksi kevyehköö ruuanlaittoa ja tätä plokin päivitystä. Jos olisi töissä miten ehtis harrastaa? Ruuaksi? Potaattii.. joo.Graattis potaattiss..

"puutarhurimatti"